לאחר ביטול חוק ההתנתקות: חגיגות בחומש

נדב דוד No Comments on לאחר ביטול חוק ההתנתקות: חגיגות בחומש

לאחר שהכנסת אישרה את ביטול חוק ההתנתקות עלו הבוקר לחומש ראש מועצת שומרון יוסי דגן והשרה אורית סטרוק עם אנשי ישיבת חומש וחומש תחילה. יוסי דגן: "מכאן מביטול החוק אנו עוברים לשלב השיבה להתיישבות בצפון השומרון". השרה סטרוק: "יום גדול למדינת ישראל – יום של תשובה גדולה"

צילום: ישיבת חומש
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התרגשות גדולה הבוקר (שלישי) ביישוב חומש. לאחר 17 שנות מאבק, עלו הבוקר השותפים למאבק על החזרה לישובי צפון השומרון לביקור חגיגי ביישוב – ראש מועצת שומרון יוסי דגן, השרה אורית סטרוק, אנשי ישיבת חומש בהם מנכ"ל הישיבה שמואל וונדי והרב מנחם בן שחר יחד עם אנשי חומש תחילה בהם בני גל כדי לחגוג עם תלמידי ישיבת חומש את מעבר החוק לביטול חוק ההתנתקות. הנוכחים סיירו ביישוב, רקדו ושרו בישיבת חומש המתחדשת ובירכו ברכת "מציב גבול אלמנה".

השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק בירכה בהרמת הכוסית בישיבת חומש "זה יום גדול למדינת ישראל, יום של תשובה גדולה, זה לא רק שאנחנו חוזרים לחומש וצפון השומרון ונקים מחדש את הישובים, אלא אנחנו משנים את כיוון התנועה, התנועה של מדינת ישראל שהיתה לאורך שנים, תנועה אחורה תנועה של נסיגות, היא מעכשיו תנועה קדימה תנועה של חזרה לארץ שלנו, אשרינו שזכינו לרגע הזה", דברי סטרוק.

לתלמידי ישיבת חומש הוסיפה השרה "אני רוצה להגיד לתלמידי הישיבה, אתם הגיבורים השקטים והמסורים של המהפך הזה, אנחנו יודעים איך מסרתם נפש על המקום הזה. עם ישראל מצדיע לכם ומדינת ישראל עומדת מאחוריכם ומאחורי המפעל העצום של הדבקות בארץ ישראל והדבקתם את כל עם ישראל עם הדבקות הזאת ולכן אנחנו כאן היום", הוסיפה השרה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר במקום : "אנחנו נמצאים כאן לכבודם של כל נופלי יישובי צפון השומרון, לכבודם של חלוצי ישיבת חומש ובני משפחותיהם, לכבודם של פעילי תנועת "חומש תחילה" לאורך השנים וחברינו חברי הכנסת – אורית סטרוק, יולי אדלשטיין, לימור סון – הר מלך, זאב אלקין, אריה אלדד, בצלאל סמוטריץ', מיקי זוהר אורי אריאל ועוד רבים וטובים שפעלו פה במסירות נפש לאורך השנים כדי שנשוב לחומש. תודה לכל מאות האלפים שנתנו את הגב לחלוצי ישיבת חומש.

הכנסת קיבלה החלטה ממלכתית לתקן את אות הקין שנקרא "חוק ההתנתקות" מספר החוקים של מדינת ישראל. זהו השלב הראשון בדרך להקמת ישיבת חומש ולשיבה אל יישובי צפון השומרון – חומש, שאנור, גנים וכדים. המהלך הזה לא היה קורא ללא האמונה והעקשנות של מי שנמצא כאן. עם ישראל מצדיע לכם. כעת אנו מתחילים בתכנון הקמת הישיבה מחדש והקמת הישובים שהוחרבו מחדש. עם ישראל מאחורינו, יש כאן עוד מקום לעוד הרבה יישובים חדשים בעז"ה", הוסיף דגן.

בני גל ממגורשי חומש "באותו לילה שבו נעקרנו מכאן היה לנו ברור שזה לא סוף פסוק. שנים של מאבק, געגועים וחלום הגיעו לסיומן, זו סגירת מעגל. ביטול החוק והסרת חרפת הגירוש וההכרה של ממשלת ישראל בכך שארץ ישראל היא שלנו זו רק ההתחלה. "בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל"".

שמואל וונדי מנכ"ל הישיבה אצר ביישוב "בוקר טוב, איזה כיף לקום לבשורות המשמחות כל כך של תיקון חטא הגירוש שמלווה אותנו 18 שנה שבו יהודים לא יכולים להסתובב בארץ ישראל. תודה גדולה לתלמידי הישיבה, לראש הישיבה, לחברי הכנסת שתמכו בחוק, ליוסי דגן ראש המועצה וכלכל מי שפעל בעניין. עכשיו אפשר לחזור לחומש ולהראות שאפשר לתקן את העוול. בעזרת ה' חומש וכל צפון השומרון עוד ייבנה בקרוב".

הרב מנחם בן שחר מישיבת חומש אמר בבית המדרש "בכל יום ויום אנחנו לומדים פה ודבקים בתורה ובארץ ישראל, הרגשנו תמיכה ענקית מעם ישראל בתקופה האחרונה. כעת אנחנו כאן ברישיון ממשלת ישראל ואפשר לעשות עוד הרבה תיקונים ולהמשיך את מהלך הגאולה".

הביקור המרגש מגיע לאחר לילה ארוך במליאת הכנסת. החוק לביטול חוק ההתנתקות עבר לפנות בוקר במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית לאחר שהוגש 7 פעמים ברציפות לכנסת בדחיפת אנשי חומש תחילה וראש מועצת שומרון יוסי דגן מגורש משא-נור בעצמו. בכנסת הזו החוק הוגש ע"י השרה אורית סטרוק, ח"כ לימור סון הר מלך וח"כ יולי אדלשטיין. הצעת החוק עברה בתמיכה הכוללת גם סיעות מהאופוזיציה. החוק עבר ברוב של 31 מול 18 שהצביעו נגד.



0 תגובות